Po deštivém období roku 1997 se začala na úseku násypu železniční tratě Brno - Přerov v blízkosti železniční stanice Holubice deformovat kolej. Ani po několikanásobné opravě se deformace nezmenšovaly, proto rozhodl investor o opravě formou rekonstrukce postižené části násypu. Výsledným řešením byl sendvičový násyp založený na geobuňkové struktuře Tensar.
Průzkum postiženého místa potvrdil, že se pod násypem vytvořila zvodnělá vrstva, která se vytlačuje mimo oblast násypu. Násyp byl odtěžen spolu s nejproblematičtější částí podloží. Pro zvýšení únosnosti podloží byla z geomříží Tensar SS a Tensar RE vystavěna geobuňková struktura, která přesahovala patu násypu tak, aby bylo dosaženo okraje zvodnělého území. Pro oddělení zvodnělé zeminy a kvalitního kameniva v geobuňkách se použila separační geotextilie.
Technický návrh řešení, geomříže a geotextilie.
Zdarma | +420 548 218 901 |
technikageomat..eu |
Nebojíme se vyjet do terénu a řešit problém na místě.